pondělí 29. dubna 2013

Vegan chce být kamarád

No jo, tenhle víkend byl ve znamení konečně slibných rande. Sobota podnikatel, neděle psycholog. Oba působili příjemně už při on-line komunikaci, dokonce ji ani nijak záhadně neutli, když už mělo dojít k nějakému setkání, dokonce ani nezapomněli setkání domluvit. Přišli. A bylo to milé a povznášející. Konečně. To abyste viděli, že kromě kritiky umím taky chválit.

Sobota fyzicky dost můj typ - tmavé vlasy, oči takové té neurčité šedo-zeleno-nějaké barvy. Od začátku uvolněný, hned mi vlepil příjemné pusy na tvář a vyrazili jsme na výlet. Asi jsem mu trošku vyrazila dech s prodloužením původní procházky - nakonec jsme z Palačáku (vlastně medláneckého kopce, jak jsem byla poučena o nepravdivosti rozšířeného mýtu) došli až na přehradu - místy vlastní trasou, takže i dobrodrůžo bylo. Cítila jsem se dobře. Mluvil dost, ale taky poslouchal, naše sféry zájmu jsou dost odlišné, ale myslím, že jsme se navzájem bavili, cesta ubíhala, dokonce mi vzal tašku, což nebylo vůbec nepřirozené, byl milý. Akorát jsem zjistila, že občas opravdu Slovákům nerozumím, co něčím myslí, respektive mi chvíli trvá, než na to přijdu. Zajímavá zkušenost. Na přehradě v restauraci-zaparkované lodi (nebo spíš zabetonované lodi :)) kofola a on voda, kde se vyjevil s pro mě docela šokující informací - je to takový ten člověk, co by dokázal žít skoro jen ze vzduchu. Nikdy, opakuju NIKDY nepil kávu (rozumíte? já u toho otevřela i pusu), čaj mu nechutná, ale pije ho, protože je zdravý, je to úplný vegan (teda zatím rok, ale ani z nějakého přesvědčení, ani z nutnosti - prostě to chtěl vyzkoušet a nic mu nechybí, takže ho to nijak neomezuje a nemíní měnit), taky je abstinent a nekuřák. Takže žádná závislost. Vlastně prý vůbec nezná chutě na něco, nebo potřebu něco jíst - pouze doplňuje energii. Takže víceméně voda a zelenina, ještě teda o vločkách se zmínil. Pochytila jsem, že taky nesolí a nekoření - takže prostě taková ta kojenecká fáze. Což je na jednu stranu strašně krásné a ušlechtilé (a proč to tak nemůžu mít, sakra, já), ale na druhou stranu - co s takovým partnerem? Komu jako vařit, kde se realizovat? A jak to stravování řeší nebo neřeší u okolí? Jako tohle by na mě byl fakt extrém - víte, že nemám disciplínu. Ale i když mě to trochu šoklo, pořád to byla jedna věc (plus nějaké plavání mezi žraloky jako sen), která byla znepokojivá, na mnoho dalších, které byly víc než fajn, takže jsem si to užívala a při loučení v tramvaji a mávání měla pocit, že se určitě ještě sejdeme. A takyže nejspíš sejdeme, protože ho zaujalo moje doporučení na další procházku, ovšem přišla mi zpráva, že by to viděl na kamrádství. Hm... Přeloženo - nezaujala jsem ho fyzicky? Jako přišlo mi, že mu se mnou bylo taky příjemně. Tak alespoň zatím nemusím řešit tu jeho naprostou vnitřní čistotu (třeba jsem ho taky šokla svým kávomilstvím nebo výroku o relaxu při vaření) a pak se uvidí. Ale jsem zvědavá na další sraz.

Neděle studené počasí, takže nakonec místo zmrzliny jsme šli do Podobrazů na lungo s mlékem a mangový džus s vodou - v chutích jsme se teda zatím naprosto shodli (po včerejšku jsem se opatrně ptala na jeho vztah s kávou - muži v tomhle obecně nejsou tak zajedno jako ženy, řekla bych - ale byla jsem naprosto ulidněna :) to by mohl být doma i ten kávovar, uf :)), stejně jako ve spoustě dalších věcí. Pro mě to teda jiskřilo trošičku míň než včera, ale bylo mi opět velmi příjemně a uvolněně a myslím, že to má potenciál. Krom toho už při loučení sliboval další vycházku, takže tentokrát snad nové modropéřové náušnice opravdu zabraly ( i když pochváleny byly už včera). Chlapec je tedy taky abstinent, ale teprve od minulého měsíce - jestli se vám zdá, že to nějak moc řeším, tak byste měli znát mé kamarády - já jim představit abstinenta, tak je pro něj ten večer osudným... Bavili jsme se teda hodně o škole, protože jsme oba humanitně zaměření, krom toho se zajímáme o stejnou věc - psychoterapii uměním - a oba se pohybujeme v pedagogické sféře. Vtipný mi taky přišel, takže hlavní kritérium vlastně splněno, krom toho oba děláme tajné závody, když jsme na bazéně (já tam teda dlouho nebyla), akorát ještě potřebuju dozjistit, jak to má s kulturou. Sice dělá hudbu, ale asi úplně jinou, než na jakou jsem zvyklá a o alternativě se vyjádřil trochu pochybně, ale moc jsme to neřešili. Je z Brna, ale dlouho žil i v Českých Budějovicích. Zní to dobře. Má teda tattoo (a takové dost podivné - ale taky na něj nebylo čas, příště) a když se vyjádřil, že by se vlastně mohl asi živit i hudbou jako DJ nebo něco, tak na mě šly trochu osypky (toto už ne, to známe, to už jsme měli - teda bez ambice se tím živit, ale stejně), ale to jsou zatím detaily, které netřeba řešit, krom toho i pro něj samotného to vypadalo jako hodně hypotetická cesta. Z Podobrazů jsme vylezli ještě na špilas - na něco dalšího byla vážně kosa. Tak příště snad něco delšího...

Žádné komentáře:

Okomentovat