čtvrtek 6. června 2013

Na raw vlně

Kamarádka mi před pár týdny dala tip na tento blog, odkud jsem se samozřejmě dostala dál a ještě dál a.... Však sami uvidíte, kam vás to zavede. A potkalo mě to asi v pravou chvíli, takže teď spíš mixuju, než vařím (a teda ještě víc jen krájím nebo natírám, že jo - staré dobré pečivo nebo salát se hodí vždycky). Jako ne že bych se do toho dala, protože raw je čím dál tím víc in - mě na tyhle hromadné závislosti, bestsellery apod. moc neužije - spíš mám podobný 'problém' jako tady Evka (mimochodem čerstvá magistra - opět velice gratuluju a závidím zároveň :-*), totiž že mi teď vlastně nic moc nechutná, ale hlavně ne to ode mě. Asi nějaký předstátnicový syndrom. Tak ještě abych se s tím vyvařovala a pak mi stejně bylo jedno, co jím, ne? Totak! Takže poslední dobou je od nás slyšet mixér více než jindy - čekám, kdy dojde mým spolybdlícím trpělivost, že si v osm nutně potřebuju rozmixovat raw pohankovou kaši... ale zatím to berou statečně a nijak neprotestujou, tak asi dobrý. I když vlastně... Spíš byl slyšet. Na jednom receptu se mi ho, chudáka, podařilo celkem odvařit. Což mi připomíná, že bych si měla pořídit nějaký pořádný a vám poradit, abyste si naivně nemysleli, tak jako já, že s tyčovým mixérem zvládnete rozmixovat vlašské ořechy s datlema... No, ale to vy si určitě nemyslíte, že jo? Na hlouposti jsem tu já.

Takže si udělejte zásoby oříšků (to je tak jediné, co mi teď krom čaje jede) a jdem na to!

Zatím můžu doporučit raw pohankovou kaši. Dlouho jsem teď hledala, kde jsem recept vlastně objevila a po dobré čtvrthodině pátrání mi došlo, že zase provádím nějaký paskvil tohoto a tadytoho. Typické. Prostě si namočím pohanku a oříšky večer do sójového mlíka (klidně obyč - vanilkové být nemusí), do rána to trochu nabobtná a rozmixuju to společně s banánem. Lepší než 'bebe dobré ráno' - opravdu zasytí na celé dopoledne ;) A tady se s tyčovým mixérem bát nemusíte, tohle zvládne. 

Tyhle raw brownies jsou vážně bomba, ovšem taky právě důvod, proč můj mixér odešel do věčných lovišť... Na tuhle dobrotu potřebujete nějakého pořádného pana mixéra. Ale jinak vážně doporučuju vyzkoušet, je to velmi mňamózní (říkalo i okolí) a vcelku i zdravé, no ni?

Ještě jsem chtěla vyzkoušet tyto raw tyčinky, ale bude tam podobný problém jako u brownies - nejprve pořádný stroj. Ale dost tomu věřím.

Jinak je fajn taky hummus - recept třeba tu - ale ten vlastně není raw, protože se ta cizrna setsakramnetsky dlouho vaří. Mimochodem, tu tyčový mixér pak taky zvládne, ale chce to opravdu opravdu vysokou nádobu, protože ta mrcha lítá všude (jak jsem ji poprvé mixovala přímo v hrnci, neboť náš privát ještě neoplýval vysokými nádobami na mixování - lepšíme se ;) - a pak dvě hodiny uklízela kuchyň, prala svoje oblečení a sebe vám ani nebudu podrobně vyprávět).

No, tak vidíte, zas tak raw vlastně nejsem - i v tom salátu včera bylo vajíčko natvrdo :) Ale není špatné něco z toho zkusit, třeba si taky najdete svůj oblíbený recept. Jenom bacha na mixéry ;)

A jedna piesnička do zamračeného dne:
Tím už myslím spolubydlící taky pěkně se*u, hihi. Když ona je taková pěkná! Krásný den, přátelé!

2 komentáře:

  1. Tak tu písničku jsem od tebe ještě neslyšela a i kdyby, ta se nám líbí:-). A ty ranní zvuky jsou tedy tyčový mixér.. hmm.. a já měla za to, že je to vrtačka od souseda (v duchu jsem mu peprně vyčinila) :D.

    OdpovědětVymazat
  2. Jjj, ale sousedi něco dělají - to vrtačka klidně být mohla :) Neboj, po dnešní připálené čočce si do státnic už neuvařím snad ani čaj ;) A na mixéry taky raději sahat nebudu.

    Mně vždycky přijde, že se to v tom pokoji děsně rozlíhá, tak to raději ztlumím, protože nevím, koho by obligátních pět koleček bavilo. No, a když už jsme u toho... :)

    OdpovědětVymazat