pondělí 26. srpna 2013

Už to jede, už se to roztáčí...

Oficiálně nastupuju do práce příští pondělí, ale dneska byla 'předškolní' porada, takže první krok už mám za sebou. Bála jsem se, co na mě všechno vychrlí, ale vlastně nejsem o moc moudřejší. Dostala jsem akorát dva papírky: na jednom z nich byly nějaké šifry, kterým jsem moc nerozuměla, případně si je dezinterpretovala; na druhém byl seznam důležitých dat, ve kterém jsem si zářivě oranžovým zvýrazňovačem ihned zatrhala všechny prázdniny, abych věděla, ke kterým dnům se případně upínat :) Druhé pololetí je velmi barevné! Teď už teda vím, že mám zatím 21hodin úvazek, kolikrát z toho učím prváky učně, nebo druháky na SOŠce apod. (šifry pro různé obory jsou pro mě zatím vyšší dívčí), ale stejně to pro mě zatím neznamená víc než čísla. Taky jsem byla představena učitelskému sboru, který čítá nějakých dvacet lidí - většinou pány a dámy ve středním věku, občas nějaká ta omladina. Všichni působili hrozně mile, docela se chtěli seznamovat, nabízeli tykání, ale bylo na to všehovšudy tak deset minut, než se rozprchli za svým, takže v nich mám akorát zmatek. Vlastně si tam pořád připadám jako nějaký výletník - všichni se na mě smějou a já na ně, ale ve škole se vůbec nevyznám, ještě nemám žádné povinnosti a vůbec. Nicméně jsem si stihla všimnout, že tam byl jeden chlapec, se kterým jsem někdy na jaře byla v rámci seznamky jednou venku... Jako tušila jsem, že to tak dopadne, protože mi už tenkrát říkal, že tam někde učí. Nejsem si jistá, jestli mě vůbec poznal, nebyla příležitost si něco říct. No, bude to jistě veselé. Ve sboru by taky měl být pan architekt, co navrhoval 'brněnský orloj', a to nemluvím o zajímavostech z řad žáků. Jenom dnes nám byl nastíněn jeden prváček - 'velmi milý 24letý Ukrajinec, který se teď o prázninách asi začal učit česky'. Tam ještě budu skoro mladší než někteří studenti :)

Dále můj první den spočíval v utření dvou stolů a dvou poliček v kabinetu (máme tam s kolegyní takový luxus, že všechno nám vychází dvojmo; teda zrovna počítač je jen jeden a děsně pomalý; kdo by to byl čekal :)), od něj jsem si taky vyprosila klíče, předala nějaké lejstro paní ekonomce a s potěšením zjistila, že jazykovou učebnu mám asi tři kroky od kabinetu, další čtyři vedou do místní kantýny/klubu a ne víc jak šest do jídelny, což bude asi docela zásadní, protože v pátek mi podle předběžného rozvrhu nachystali durcha (kromě druhé hodiny) až do nějakých tří... To si ty UHO omáčky budu asi nosit do výuky - po nezvyklém vstávání v šest ráno, jsem dneska kručela už před devátou...

Kolegyně vypadá sympaticky a sdílně - tváří se, že mi všecko vysvětlí, ukáže, pomůže, půjčí, z čehož mám teda vyloženě blažený pocit (podle historek z jiných škol je takový přístup docela výjimka) a další radost mám z odebírání časopisu Bridge - sama na střední jsem ho moc nebrala, ale teď mi přijde jako výtečný materiál a těším se, jak si počtu :) No, a studenti si můžou udělat testy k maturitě z prostředka, hehehe :-D Z čeho mám trochu obavy, je teplotní situace ve škole - kosla jsem tam už dneska, zima bude asi krušná. Ale tak nějak jsem s tím počítala - kupuju papuče s kožíškem a velké hrnky na čaj.

No, a abych ten rozjezd měla jaksepatří, jedu se příští týden na tři dny zadaptovat s prvákama někam k Velkému Meziříčí. Prý se mám vybavit jako na tábor, víc opět nevím. Tuším, že prváci budou více informovaní, než já :)

Žádné komentáře:

Okomentovat