sobota 29. března 2014

"Malý krok pro lidstvo, obrovský skok pro tanec!"

A ještě jedna pozvánka. Abych taky jednou byla alespoň trochu aktuální a snad dokonce vám tu dala i něco s předstihem a ne dva roky po funuse, jak je u mě zvykem.

Příští víkend, respektive od 3. do 6. dubna, totiž proběhne v Praze Česká taneční platforma 2014, kterou vám moc doporučuju navštívit. Je to jedna z nejlepších tanečních událostí (ne-li vůbec nejlepší: pro mě třeba sympatičtější než asi známější Tanec Praha, který je sice mezinárodní, ale zase tak 'hloupě' roztroušený, že stejně většinu představení nemůžu vidět) v České republice. Jedná se o přehlídku toho nejlepšího z tance, co u nás vzniklo za poslední rok. Přehlídka je soutěžní, ale krom odborné poroty hodnotí i diváci (jedna cena je vybírána čistě publikem), takže do toho můžete kecat i vy! Loni to byla naprosto skvělá akce včetně výzdoby Ponce netradičními kyticemi ze zeleniny, celou akci vyhráli Jezdci (od zde již také mnohokrát zmiňované Lenky Vagnerové), kvůli kterým jsem chytala půlnoční vlak do Brna, ale obecně kvalita představení byla vysoká, což letos jistě nebude jiné, jak ostatně potvrzuje program. Škoda, že se (z důvodu angažmá v zahraničí - jak čtu na stránkách akce) nezúčastní 420People s projektem Mirage; patří k české špičce a toto vystoupení určitě stojí za shlédnutí, ale i tak se program hemží stálicemi českého tance - jmény, jež zaručují vysokou kvalitu. Že to bude letos stát za to podle mě dokazuje i vymazlená grafika stránek k akci a celé promo vůbec, to ani nemluvím o nádherné ceně pro vítěze. Ostatně je to dvacátá platforma, krásné výročí; tak jděte! ;)

Já se bohužel letos s 99% pravděpodobností nedostavím, neboť umpalumpové odmítají pracovat na mé magisterce, takže je to celé na mně a mně to jde dost pomalu. Asi bych si ten víkend pak hodně vyčítala. Takže se spolíhám na vás, že tam někdo zajdete a pak mi budete nadšeně líčit, jaká to byla krása :)

2 komentáře:

  1. a nějaké bližší doporučení? v tanci se totiž vůbec nevyznám a protože jsem letos poprvé byla v Ponci (se trochu stydím, protože už asi 6 let bydlím dvě zastávky od něj) na Bratrech v triku a bylo to super, ráda bych zašla na něco "zaručeného" ;-) dík za tip a pevné nervy na psaní přeju!

    OdpovědětVymazat
  2. No, to je klasika, co je pod nosem, to člověk přehlíží ;)
    Doporučení, doporučení, abych já pak nedostala za ušiska! :) Posledně takhle byla Rosa po nějaké mojí taneční masáži tady na představení Kolik váží vaše touha (což byla mimochodem inscenace roku na platformě předloni) a moc nadšená z toho nebyla... On je ten tanec někdy dost otevřený. Možná někdy až příliš. Ale tak pokusím se.
    Na vlastní oči jsem z programu viděla jen obě představení Lenky Vagnerové (už je mi to trochu hloupé, jako je skvělá, ale máme tady fakt i jiné kvalitní tanečníky a choreografy :)) a ty Jezdce můžu určitě doporučit, myslím, že je to divácky velmi vděčné; La Loba už je poněkud syrovější (co bychom taky chtěli od legendy o vlčí ženě), ale je tam naprosto úchvatné propojení tance a živé hudby (ta je vytvářena přímo na jevišti jedinou zpěvačkou a pár efekty). V rozhodování může určitě pomoci samotný program - u každého představení je odkaz 'detail', kde je i video (teď jsem třeba zhlédla Korekce od VerTeDance a líbilo se mi to moc, takže já už se tam raději dívat nebudu, nebo ještě vážně pojedu :)).
    Ono taky hodně záleží, jak se člověk na tanec dívá - pro mě je třeba přínosné asi každé představení, protože i když už mě nezaujme obsah (což je tedy málokdy, většinou úplně zapomínám, že sedím v divadle), pořád můžu obdivovat formu a neskutečné výkony tanečníků. Kolikrát je taky moc zajímavá scéna, světelný design a hudba...
    Ale to už zabíhám daleko. Tak doufám, že jsem alespoň trochu pomohla a moc se těším na report po akci, jestli se teda vydáte.
    PS: A kdyby se pak náhodou stalo, že z divadla budete odcházet s pocitem "nepochopení" představení, vůbec nevěšte hlavu. Tanec má svůj slovník a někdy si na to člověk chvilku zvyká, ale na druhou stranu je to pro nás něco velmi přirozeného, co ovšem ne vždy lze vnímat kůrou mozkovou - někdy jde jen o pocity, emoce. A to je naprosto správně. Vždycky říkám, že přesně to, co to ve vás vyvolá a co si o tom myslíte, tak o tom to představení je. Hlavně si to užít!
    Jejda, tak je to i s taneční přednáškou. To jsem vážně nechtěla, ale asi to musleo ven - kdyžtak stačí číst tak do třetiny! :)

    OdpovědětVymazat